luni, 27 aprilie 2009

Simplu nu? (Turnurile)

Dupa o zi incarcata si complexa ma prinde unu noaptea afara cu bulangiul de care aminteam in primele postari, stand la o deontologeala. Si deontologind noi asa pe teme politice, sau mai putin politice, ni se mai alatura doi oameni. Am mai deontologit noi ce am mai deontologit in patru pana cand, unul din "intarziati" zice: "Hai frate sa jucam un joc smecher!". Eu am zis ca cel mai probabil il stiu si o sa mi se para extrem de banal. Ii zic: "Hai ia zi" el, "o sa va placa! e super smecher, Turnurile se numeste!". M-am gandit eu ce m-am gandit, "turnurile, turnurile...?" si am constatat ca cel mai probabil nu-l stiu. Fie asta, fie e un joc pe care-l stiam iar omul il stie sub alt nume. Acum o sa va explic regulile asa cum le-am inteles eu pe parcursul jocului intr-o schema, sau ma rog, asta sper eu ca o sa iasa.

Se poate juca, in... cativa oameni. O sa intelegeti de ce nu se poate cu foarte multi. Sau mai bine zis cu oricat de multi.

La inceputul jocului fiecare jucator primeste numele "Turnul" urmat de un numar. Numarul se da in sensul acelor de ceasornic sau invers (CW/CCW) de la 1 la numarul jucatorilor.

Turnul 1
Turnul 2
Turnul 3
Turnul 4
Turnul n

n = numarul jucatorilor, n>0 (lol)

Dupa care jocul se desfasoara dupa cum urmeaza, primul turn, striga un alt turn in felul urmator:

"Turnul 1 cheama Turnul 3"

Dupa care, Turnul 3 trebuie sa raspunda:

"Turnul 3 cheama Turnul 2"

Apoi, Turnul 2 trebuie sa raspunda:

"Turnul 2 cheama Turnul 3" (da, poate sa-l cheme pe cel care tocmai l-a chemat)

Si tot asa...

"Ok, si?", da va inteleg, dar nu am terminat.

Daca unul dintre "turnuri" se incurca, iar prin incurcat se intelege: balbaiala, ezitare, timp de gandire peste limita bunului simt, probleme de memorie, exetera, atunci turnul care tocmai s-a incurcat va primi o "porecla" de la celelalte turnuri.

Porecla consta intr-o denumire oarecare, "sticla", "soseta", "hartie", "feon", "masina", "pisica", "mamica", "pix", "acolo", "stop", "acum", "da", "nu", "catelus", "dar", "Cola", "Fanta", "Sprite", "Pepsi", "Mirinda", "SevenUP" nu merge pentru ca atunci cand il pronunti, daca nu esti de la tara, folosesti doua cuvinte, "cadere", "vena", "limba", "cartela", "sapca", "Luna", "Marte",
"Apophis", orice!

Acum stiu ca daca ai un IQ sub limita dreptului de a-mi respira aerul o sa folosesti cuvinte gen "muie", "Pula", am scris cu "P" pentru ca e numele unui prieten, "pizda" sau "gaoz", pentru ca o sa ti se para amuzant, dar e de prost gust, poate totusi ai trecut peste varsta aia, acum citesti un forum inteligent! (lol) Maturizeaza-te!

"Ok, dar mai departe? Ce se intampla...", acum vine informatia.

In locul numelui original, "Turnul 1", "Turnul 2", exetera, se va folosi porecla. Astfel, daca "Turnul 1", sa zicem, a primit porecla "steag" atunci el va fi strigat "Turnul Steag" de catre restul jucatorilor. Jocul continua astfel in felul urmator:

"Turnul Steag cheama Turnul 2"

"Turnul 2 cheama Turnul 3"

"Turnul 3 cheama Turnul Steag"

Si tot asa...

"Totusi, nu mi se pare greu...", ar spune unii din voi. Gresit!

Poreclele primite se adauga in continuarea celor vechi. Astfel, daca jucatorul care are deja o porecla, greseste inca o data, el va mai primi inca o porecla! Asadar, daca "Turnul Steag" greseste iar ceilalti jucatori ii vor mai da o porecla, "veche", sa zicem, atunci el se va numi "Turnul Steag Veche". Totusi, atentie! Poreclele trebuie pronuntate in ordine! "Turnul Steag Veche" nu poate fi chemat "Turnul Veche Steag", aceasta greseala pedepsindu-se cu o noua porecla!

"Turnul 2 cheama Turnul Steag Veche"

"Turnul Steag Veche cheama Turnul 3"

"Turnul 3 cheama Turnul Steag Veche"

Si tot asa...

Practic, cu cat esti mai fraier cu atat iti iei mai multe denumiri.

"Eh, da, asa da!", sper sa se zica acum, ca daca nu...

Eh, ce a omis sa-mi spuna omuletul care mi-a explicat regulile a fost ceva esential. Cum se termina?! Totusi, nu va alertati, cretul meu s-a ocupat de asta. Am gasit chiar mai multe variante de a-i determina un final:

1: Se poate stabili un numar de porecle care, odata atins, sa determine sfarsitul jocului.
2: Se poate stabili un interval de timp pe care jocul sa se intinda, de la ora x la ora y. In care castigatorul va fi jucatorul cu cele mai putine porecle.
3: Se poate folosi un arbitru care sa numere, sa zicem, 100 tururi de joc dupa care sa-l opreasca. Castigatorul jocului fiind, din nou, jucatorul cu cele mai putine porecle.

Ok, acum, ce s-a intamplat dupa aproximativ o ora de joc in patru turnuri:
Turnul 1, la sfarsitul jocului neterminat (lol), se numea "Turnul Copca Atat Frunza"
Turnul 2, la sfarsitul jocului neterminat, se numea "Turnul Catel Cola Hartie Dop"
Turnul 3, eu bineinteles, la sfarsitul jocului neterminat, ma numeam "Turnul Sapca Nume Hartie Stop"
Turnul 4, tineti-va de ceva, la sfarsitul jocului neterminat, se numea "Turnul Plomba Rasina Banca Ciot Sapte Coarda Plop Bec" si mai erau vreo doua dar nu le mai tin minte. Imi amintesc in schimb ca ne deadeam palme cand unul din noi ii zicea corect, fara nici o balba sau ezitare, tot numele originalului turn 4.

Nu a iesit schema, ma pis, am scris atat de mult incat mi-e lene sa dau scroll sa modific partea cu schema.

E 5 dimineata, nu mai am linii la bateria creierului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu