joi, 26 noiembrie 2009

Cel mai de cacat job.

In primul rand o sa incep prin a-mi cere scuze ca nu am mai scris de mult pe blogul asta, indepartandu-mi astfel putinii cititori pe care-i aveam. Nu am mai avut chef, a fost si o perioada naspa... Ma rog, uite una buna:

M-am angajat! Da!!! Sunt tare. M-am dus la un cacat de firma care se ocupa cu publicitate/marketing, la un casting pentru a deveni promoter Microsoft! Wooo, suna important, nu? Si acolo un baiat care citea din niste foi, si chiar si asa habar nu avea ce citeste, a inceput sa-mi recite: "Domnule, trebuie sa convingeti lumea sa cumpere produse Microsoft, in principal produse cu Windows preinstalat sau chiar sa-i convingeti sa cumpere cutia cu noul Winows 7!". Odata ce-am auzit rahaturile astea ma pregateam sa plec. Da' mi-am zis ca mai stau putin sa vad cum e platita treaba asta. Cand a ajuns baiatu' la bani si dintr-un calcul am realizat ca mi-ar intra vreo 12 milioane/luna in cele 2 luni de promotie am zis ca fac un sacrificiu. Ma rog, ideea e ca in urma unui "test" care consta in niste intrebari din foile alea, din 7 baieti am ramas 3. Avand in vedere ca stiu cu ce se mananca rahaturile astea de cand eram mic copil, nu a fost deloc greu sa fiu angajat.

Ok, si ce fac la job? Pai sa va zic. Stau intr-un cacat de hypermarket din cuca macaii, acolo unde se agata harta Bucurestiului in cui si unde nu vine aproape nimeni, la raionul cu laptopuri si desktopuri. Si atat. Adica stau si fac NIMIC! Sunt sigur ca aparent nu pare a fi atat de nasol... Ei bine, este! Eu aveam impresia ca acasa pierdeam timpul uitandu-ma la tot felul de porcarii si jucandu-ma tot felul de inutilitati. Dar nu frate, acasa chiar faceam ceva. Acolo nu fac NIMIC! Faza e ca asta si trebuie sa fac, nimic. Daca incerc sa fac altceva decat nimic, sunt avertizat.
Am supervisori care vin cam cand li se scoala pula sa ma verifice daca sunt la job in timpul programului, si se pare ca sunt destul de potenti avand in vedere ca ma verifica uneori si de 4 ori pe zi, asadar nu pot sa "fur la cantar". Si mai exista si riscul sa imi vina clienti falsi de la Micromoale sa vada daca imi fac treaba.
Ma rog, in prima zi de job. Am inceput cu tupeu. Mi-am bagat iPodul in buzunar si castile in urechi. Cu butonul de "Pause/Play" la mana am zis ca nu ar trebui sa am probleme si as putea sa abordez linistit orice persoana vad. Totul bine si frumos pana cand, dupa cateva ore vine tristul ala de supervisior si imi zice: "Auzi... Nu ai voie cu castile in urechi... Se vede urat... Oricum ai muzica in magazin.". Am incercat sa-i explic ca behaiturile din boxele magazinului nu ma pasioneaza dar... Ce sa-i zici? Ok. Scot castile imi vad de plictiseala mea in continuare. A 2-a zi, am inceput sa stau la telefon cu diferiti indivizi sa nu mai ma plictisesc. Din nou, vine cacatul: "Auzi... Nu prea ai voie cu telefonul, raspunde si tu la apelurile urgente, in rest nu sta la taclale". Ce sa-i zici?... Ok. A 3-a zi! Gasesc prin cacatul ala de magazin un cub rubic! Un simplu cub rubic. Incep eu, fac o fata, fac doua... Vine carnatul: "Auzi, nu ai voie sa te joci... Ce se intampla daca vine cineva de la Microsoft si te vede jucandu-te?" ii raspund: "Pai da' ce ma joc table? Tenis de picior cu baietii?" dar... din nou, ce sa-i zici? Ok. A 4-a zi! Vin cu o carte careia i-am acoperit copertile cu un carton alb. Mi-am zis "Da-o-n pula mea, daca si pentru o carte sunt luat la pula, inseamna ca astia au nevoie de angajati de la morga". Nu trece mult si vine carcaletele: "Auzi... Nu ai voie nici sa citesti... Se vede urat...". Ii explic: "Coaie, ai zis sa nu ascult muzica si sa ascult cacaturile care se aud in magazin, ok. Apoi mi-ai zis sa nu mai vorbesc la telefon ca se vede urat, de parca nu as fi putut sa inchid cand vedeam un client. Dar... ok. Apoi mi-ai zis sa nu mai ma joc cu un cub rubic. OK! Dar in pula mea, pentru o carte?!" raspunsul lui a fost o completa lambada: "Da coaie, dar vezi tu... Eu te-as lasa. Dar am si eu sefi... Si daca vin si te vad cu chestii ca astea ma iau pe mine la pula... Imi pare rau...", bla bla bla bla. Ok, il inteleg si eu acum pe bietul cacat... Dar da-o-n pula mea de treaba! Am zis ca vin cu laptopul de acasa cu Windows 7 instalat sa ii fac un test de vreo 5-8 ore asa... Bineinteles ca nu pot...

Ideea e ca ala care mi-a luat interviul la firma m-a luat cu: "Ce stii despre Windows 7?", "Cum ma convingi pe mine sa cumpar un produs cu Winodws preinstalat?" sau "Ce avantaje am daca am un produs cu Windows original?". Cand defapt trebuia sa ma intrebe: "Stii sa faci nimic?" raspunsul meu sa fie afirmativ, apoi sa treaca la urmatoarea intrebare: "Stii sa faci nimic in picioare?" si daca raspunsul meu era din nou, afirmativ, el sa-mi zica: "Esti angajat!".

Pe de alta parte, nu-mi vine sa cred ce tupeu au astia de la Microsoft sa promoveze Windows 7 sau orice Winodws in Romania!!! Prostilor! Nu o sa reusiti sa aveti profit in tara asta prea curand! 99 de oameni din 100 prefera sa-l downloadeze de pe net. E gratis in pula mea! Si de ce ar plati 1450lei pe ultima versiune de Windows cand ar putea s-o downloadeze gratis de pe net?! Cu aceleasi avantaje! Oricine v-ar spune (inclusiv eu daca ma abordati la munca) ca aveti marea cu sarea daca aveti Windows original bate campii. Aveti fix aceleasi avantaje daca il aveti de pe net. Mai putin doua. 1: Asistenta tehnica 24/7. 2: Sistem de operare legal. Deci daca cineva nu se pricepe si nici nu are cui sa-i ceara ajutor, da, poate sa-si ia Windows original si sa-l futa pe amaratul ala care sta sa raspunda la telefon la ora 3 dimineata ca sa i se explice cum cacat intra si el pe "Gugal". Amaratul angajat de Microsoft care abia asteapta sa ajunga casa sa-si deschida calculatorul cu Windows piratat.
Ar mai putea fi cumparat si pentru o firma. Desi am auzit povesti si cu firme destul de dubioase...

Oricum, mi se pare absurd ca-n tara in care se fura ca-n codru si tot ce e produs de romani fie e exportat, fie intra-n faliment toata lumea sa aiba grija sa cumpere Windows original ca sa imbogateasca niste americani. Americani care sunt datori produsului finit numit Windows deoarece foarte multi romanasi se chinuie sa-i asigure buna functionare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu